Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- 2 tot 5 jaar relevante werkervaring
- Je kunt goed adviseren over juridische en strategische vraagstukken en governance
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent zelfstandig, organisatiesensitief en communicatief
Wat krijg je?
- Maximaal €6.678 bruto p/m (afhankelijk van ervaring)
- 24-urige werkweek
- Ca. 220 vakantie-uren (o.b.v. voltijds dienstverband)
- Telefoon en laptop
- Thuiswerkmogelijkheden
- Eindejaarsbonus
- Persoonlijk opleidingsbudget van €900 per jaar (o.b.v. voltijds dienstverband)
- Reiskostenvergoeding
Wat doe je?
- 30% MT-vergaderingen voorbereiden en uitwerken
- 20% RvC ondersteunen
- 25% Bestuurder ondersteunen
- 10% Externe ontwikkelingen volgen
- 15% Beleidsstukken tegenlezen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
De vacature is zowel intern als extern uitgezet. Kandidaten kunnen direct na sollicitatie door Zaam Wonen benaderd worden voor een gesprek.
Als Bestuursadviseur ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van de bestuurder en de Raad van Commissarissen (RvC) bij strategische vraagstukken. Je hebt een centrale rol bij de voorbereiding en opvolging van vergaderingen. Hiervoor hou je contact met de organisatie over de tijdige aanlevering van stukken voor vergaderingen en adviseer je zo nodig inhoudelijk aan de opstellers. Vervolgens werk je de vergadering uit en stel je vervolgacties op.
Verder zorg je ervoor dat de governance, compliance en kwaliteitszorg op orde zijn. Je monitort externe ontwikkelingen en vertaalt deze naar concrete adviezen en beleidsvoorstellen. Daarnaast houd je contact met en beantwoord je vragen van de RvC en wikkel je formeel de (her)benoemingen van de leden af. Verder lees je beleidsstukken tegen die in concept door de organisatie zijn opgesteld en overleg je met en adviseer je de bestuurder over lopende zaken, waaronder juridische zaken, HR-gerelateerde zaken en ontwikkelingen in de branche.
Je hebt een zelfstandige positie in de organisatie waarbij je direct onder de Directeur-Bestuurder werkt. Je staat in nauw contact met de bestuurder en hebt regelmatig formeel en informeel overleg. Daarnaast werk je nauw samen met de Raad van Commissarissen en met de managers. Maar eigenlijk kun je met iedereen binnen de organisatie te maken krijgen.
Als je het leuk vindt om ingewikkelde stukken te vertalen naar begrijpelijke informatie en je het niet erg vindt om veel verschillende taken te hebben, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je afwisseling tussen ondersteuning van de organisatie op inhoudelijk gebied, ad hoc advisering van de Directeur-Bestuurder en de meer formele contacten tijdens een RvC-vergadering.
Op een minder leuke werkdag moet je je inhoudelijk diep inwerken binnen een bepaald onderwerp. Dat kan veel tijd en energie kosten, waardoor je minder tijd hebt om de ad hoc vragen die langskomen snel van een goed antwoord te voorzien.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Overleg over leefbaarheid
- Overleg met Bestuurder
- Nieuwsbericht brancheorganisatie beoordelen
- Overleg met afdeling Financiën
- Lunch
- Agendaoverleg RvC-vergadering
-
- Managementteam vergadering
- Lunch
- Verslag Managementteam vergadering
- Beleidsstukken tegenlezen
-
- Roostervrije dag
-
- Beleidsstuk tegenlezen
- Bijwonen presentatie nieuwbouwproject
- Lunch
- Overleg met collega's van de vastgoedafdeling
- Overleg met Bestuurder
- Beleidsstuk schrijven
-
- Roostervrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Zaam Wonen krijg je de ruimte om jezelf persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Er is een budget om opleidingen en trainingen te volgen.
Werken bij Zaam Wonen
Zaam Wonen is een energieke woningcorporatie met ongeveer 2.700 woningen in de gemeenten Stein en Sittard-Geleen. Bij Zaam Wonen werken ongeveer 30 mensen. Wij zijn een maatschappelijke vastgoedonderneming die zich inzet voor betaalbare en passende huisvesting voor mensen die dat zelf niet (voldoende) kunnen regelen. We streven naar veilige, prettige woonomgevingen in samenwerking met partners en voelen ons verantwoordelijk voor de kwaliteit van de directe leefomgeving van onze huurders. Speciale aandacht gaat uit naar kwetsbare bewoners, waarbij we maatwerk en eigen regie belangrijk vinden.
We geloven dat een thuis meer is dan een woning: het is een plek waar bewoners zich veilig, vertrouwd en vrij voelen om zich te ontwikkelen. Datzelfde gevoel van “thuis zijn” willen we ook onze medewerkers bieden, zodat zij optimaal kunnen presteren.
Onze werkwijze is gebaseerd op drie kernwaarden: klantgericht, betrouwbaar en ondernemend. We luisteren actief naar onze klanten, zijn open en transparant in ons handelen, en tonen initiatief door in te spelen op maatschappelijke ontwikkelingen. Samenwerking, innovatie en duidelijkheid over onze rol en resultaten staan centraal in alles wat we doen.
- Hoofdkantoor in Stein
- 30 medewerkers
- 55% / 45%
- Gem. leeftijd 51 jaar
- Dresscode is casual
- Minimaal twee werkdagen op kantoor